مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی

مزوتراپی به خصوص مزوتراپی صورت، یکی از درمان های پرطرفدار است چرا که اثرات بسیار چشمگیری را بر روی پوست می گذارد و قابل استفاده برای انواع پوست ها می باشد. مزوتراپی صورت، درمان ضد پیری است که به رفع علائم بالا رفتن سن از جمله چین و چروک های پوستی کمک می کند.

این روش درمانی شامل تزریق سطحی به صورت ترکیبی از مواد مختلف است که با توجه به نوع درمان انتخاب می شوند. مواد تزریقی شامل ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها هستند.

دکتر اقبال اختیاری با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز جهان و دستگاه های مجهز به اقدام به مزوتراپی می کنند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از دکتر اختیاری پزشک پوست و زیبایی در تهران، با شماره های 02126766387 و 09303096362 و پیج اینستاگرام ایشان ارتباط برقرار کنید.

در مزوتراپی از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود، با این که تزریق به صورت سطحی انجام می شود اما مواد وارد لایه های عمقی پوست خواهند شد. نتیجه این تزریق، تولید کلاژن و الاستین و سفت و محکم تر شدن پوست می باشد.

مزوتراپی یکی از موثرترین روش های درمان است، چرا که شما بعد از یک جلسه درمان، تغییر را به خوبی در پوست خود احساس خواهید کرد. در این روش، نه تنها هیالورونیک اسید، بلکه ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز به پوست تزریق می شوند. همگی این مواد باعث تحریک کلاژن سازی خواهند شد.

این روش درمانی با توجه به شرایط پوست و نیازهای بیمار می تواند طی چند جلسه انجام شود. مزوتراپی به مرطوب شدن سریع پوست حتی در پوست های خشک و دهیدراته کمک می کند.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی دو هدف اصلی را دنبال می کند:

این روش می تواند از سن بیست و پنج سالگی انجام شود، زمانی که علائمی از بالا رفتن سن بر روی پوست ظاهر می شود. درمانی بدون درد، بدون نیاز به اقدامات احتیاطی. از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنگ و کشیده شدن پوست
  • درخشندگی بیشتر پوست
  • آب رسانی عمقی به پوست
  • رفع مارک های ایجاد شده در پی آسیب های ناشی از نور خورشید
لیفت صورت با نخ

چه افرادی می توانند از مزایای مزوتراپی صورت بهره مند شوند؟

مزوتراپی، روشی موثر برای پوست های خشک و پوست هایی است که در اثر تماس با نور خورشید، دهیدراته شده اند.

در مواردی که از میزان الاستیسیته پوست کاسته شده است، نیز می توان از مزایای این روش درمانی بهره مند شد.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مزوتراپی در:

• خانم های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری های اتوایمیون (خود ایمن)
  • افراد مبتلا به هرپس فعال و یا سایر عفونت های پوستی

انجام نمی شود.

روند انجام مزوتراپی

روند تزریق و درمان مزوتراپی به این صورت است که سوزن تنها در عمق چهار میلی متری پوست وارد می شود. بدین معنا که این روند درمان کاملا فاقد درد است، در واقع ممکن است برخی بیماران تنها هنگام وارد شدن سوزن، مقداری احساس سوزش در پوست خود داشته باشند.

تکنیک تزریق با توجه به سن، شرایط و میزان حساسیت پوست در هر فرد متفاوت است و از سوزن های مختلفی استفاده خواهد شد. در افرادی که علائم و نشانه های بالا رفتن سن در آن ها زیاد است، برای رسیدن به نتایج دلخواه از روش های مختلفی استفاده خواهد شد.

معمولا توصیه می شود این روش درمانی، در سه جلسه با فواصل پانزده روز از هم انجام شود که البته ممکن است تعداد جلسات درمان با توجه به فصل تغییرکند. توصیه می شود در این خصوص حتما با پزشک مشورت  داشته باشید.

در مقابل، مزوتراپی هیچ گونه دوره نقاهتی را به همراه ندارد و فرد همان روز قادر به انجام کارها و فعالیت های روزانه خود خواهد بود.

قبل از انجام مزوتراپی، نیازی به اقدام و مراقبت خاصی نیست. اما نکات لازم در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. قبل از آغاز درمان، پوست به طور کامل ضد عفونی و درمان آغاز می شود.

از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم با تزریق فیلر

مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

بعد از مزوتراپی چه مراقبت هایی نیاز است؟

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، مزوتراپی کاملا بدون درد انجام می شود، اما گاهی ممکن است مقداری قرمزی در ناحیه درمان مشاهده شود که البته موقتی بوده و بعد از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد. به ندرت پیش می آید که بعد از درمان، واکنش های آلرژیک اتفاق بیفتد.

بیمار همان روز تزریق، قادر به انجام کارهای خود خواهد بود و علائمی مانند قرمزی با آرایش پوشانده می شوند.

توصیه می شود از قرارگیری زیر نور خورشید و یا اشعه خودداری شود.

این روش درمانی در حدود یک تا دو سال ماندگاری خواهد داشت.

مزوتراپی غبغب

غبغب، از جمله نواحی صورت است که تحت تاثیر اثرات بالا رفتن سن قرار می گیرد. وجود پوست اضافی در این  و شل شدن پوست ناحیه باعث می شود چهره شما خسته به نظر برسد و معمولا اعتماد به نفس فرد پایین می آید. در بسیاری از موارد، اصلاح چانه و ناحیه زیر فک که همان غبغب گفته می شود، می تواند شامل تزریق فیلر، بوتاکس و یا مزوتراپی باشد. ناحیه تزریق می تواند بی حس شود.

در مزوتراپی غبغب، سلول های چربی با لیپولیز مورد هدف قرار می گیرند و تخریب می شوند. معمولا چهار تا شش جلسه درمان در فواصل یک تا دو هفته توصیه می شود. در کل، هدف از مزوتراپی غبغب، رفع چربی های زیر پوست در این ناحیه می باشد.

کلام آخر

مزوتراپی، روشی غیر جراحی و بدون درد در جوانسازی پوست است که با تزریق مواد از جمله ویتامین ها و مواد معدنی به مزودرم پوست انجام می شود. سوزن های ظریف این روش تنها تا عمق چهار تا میلی متری پوست وارد می شوند.

از جمله مزایای اصلی این روش درمان می توان به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست اشاره کرد که هر دو باعث می شوند پوست فرم کشیده و سفتی  به خود بگیرد، از علائم بالا رفتن سن از جمله چین های پوستی کاسته می شود و شاهد رطوبت بیشتر پوست خواهیم بود.

جوانسازی پوست با لیزر

هیالورونیک اسید، مواد معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که تزریق می شوند. نتایج این روش درمانی، یک تا دو سال ماندگاری خواهد داشت.

راه های ارتباطی با دکتر اقبال اختیاری:

• آدرس مطب: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، کوچه نهم شرقی، پلاک 24، طبقه 3، واحد 17
  • شماره تماس: 02126766387 و 09303096362
  • صفحه اینستاگرام: dr.eghbalekhtiari